Arrangører 2021

IT-Camp arrangeres i år af 15 frivillige IT-Produktudvikling- og datalogistuderende fra Aarhus Universitet. Der vil altid være mindst én af de ansvarlige for IT-Camp til stede under campen - både på vandrehjemmet og ved alle arrangementer. Vi svarer meget gerne på spørgsmål inden, under og efter campen, hvis I sender en email til kontakt@itcamp.dk eller på vores Facebookside IT-Camp for piger.
Her under kan du se arrangørerne, samt hvilket studie de går på, og hvorfor de har valgt at læse en IT-uddannelse på Aarhus Universitet.
Vi glæder os til at se jer til en spændende og sjov camp!

Anna

Datalogi, 2. år

Jeg har valgte at læse datalogi fordi jeg elskede matematik, men gerne ville læse noget hvor jeg skulle bruge det i praksis. Jeg vidste ikke super meget om faget inden jeg valgte det, men det har vist sig at være super interessant og det er fedt at se, hvordan man kan bruge teori i praksis.
På første semester havde vi kurset Algoritmer og datastrukturer. Det var et mega spændende kursus, hvor vi lærte om algoritmer dvs. lærte hvordan man løser problemer effektivt.

Anne Kirstine

Datalogi, 2. år

Jeg læser Datalogi fordi jeg godt kan lide matematik og at løse problemer.
Mit yndlingsfag har været Algoritmer og Datastrukturer hvor vi lærer om algoritmer.

Beatrice

Datalogi, 3. år

Jeg havde aldrig planlagt at skulle læse datalogi, faktisk havde jeg altid set mig selv som kardiolog. Men året før jeg skulle søge ind på universitetet begyndte jeg at lave frivilligt arbejde for UNF (Ungdommens Naturvidenskabelige Forening), hvor jeg fik en masse nye venner, mange af dem datalogistuderende, som gjorde at jeg for første gang følte at jeg hørte til og de opfordrede mig til at søge ind på datalogi og her er jeg så den dag i dag.
Jeg ved ikke hvad jeg synes har været det mest spændende på studiet, men det kursus jeg har lært mest af er SWEA kurset, hvor jeg lærte hvad det ville sige at skrive god kode så det nemt kan læses og vedligeholdes af andre i fremtiden.

Fatemeh

Datalogi PhD, 3. år

I participated in a Robotics competition in high school and was immediately fascinated. I chose to study Computer Engineering for my Bachelors degree and was not disappointed. My interests changed from practical to more theoretical subjects in informatics so I decided to continue my studies in the form of a PhD, so here I am:)
There have been so many:) The most exciting project I have done was for my Compilers course where we designed a new language and created a complete parser and interpreter- this probably doesn’t make much sense:). The coolest has to be when we had to create a light version of the world of warcraft game DoTA with new avatars!

Frederikke

IT-Produktudvikling, 1. år

I gymnasiet var jeg sproglig, og jeg har aldrig vidst, hvad jeg ville efter gymnasiet. Jeg er hverken et naturtalent til teknik eller matematik, men jeg synes stadig, at det er interessant. I 3.g havde vi om kunstig intelligens, og det var først der, at jeg begynde at falde for det tekniske univers. At få muligheden for at blande IT med kreativitet har passet helt perfekt til mig. Det er fedt at få lov til udvikle sine idéer og udforske både det tekniske og det kreative.
Jeg har været særligt begejstret for “grundlæggende it-produktdesign”. Jeg oplevede, at meget af det designlitteratur vi læste faktisk var noget jeg syntes var spænende, og som jeg kunne bruge videre i praksis. Men det fedeste ved faget var helt sikkert at vi skulle bygge en lampe, hvor vi virkelig fik lov til at lege med at lave prototyper.

Kirstine

Datalogi, 1. år

Jeg havde datalogi som valgfag i gymnasiet, hvor jeg hurtigt fandt ud af, at det er en fed måde at kombinere matematik og innovation. Der er så mange muligheder og man kan havne indenfor så mange forskellige brancher. Jeg overvejer dog at skifte til IT-Produktudvikling efter sommerferien, da jeg synes det lyder enormt spændende med alle de innovative og kreative projekter de laver, hvor man har tid til at prøve det af, som man har lært.
Det sjoveste kursus har for mig været "Introduktion til programmering" . Det var tydeligt at mærke, hvor meget man rykkede sig og en fed måde at blive introduceret til at lære at programmere. Der var undervejs i kurset en masse små programmeringsopgaver, som vi skulle løse og dem hyggede jeg mig meget med at sidde og lære. Derudover var "algoritmer og datastrukturer" og "beregnelighed og logik" også nogle fede kurser.

Lea

IT-Produktudvikling, 1. år

Jeg har aldrig interesseret mig for computere, men jeg har altid elsket naturvidenskab. Samtidigt har det været vigtigt for mig at have muligheden for at være kreativ. Derfor passer It-produktudvikling godt til mig, da jeg netop får lov til at blande kreativitet, forståelsen for andre mennesker og så det at nørde igennem med noget teknisk.
På 1. semester havde vi kurset "grundlæggende it-produktdesign" hvor vi skulle bygge en interaktiv lampe. Det var virkelig sjovt og det var fedt at få flyttet sin opfattelse af hvad it-produkter kan.

Mariam

Datalogi, 1. år

Det er meget matematisk, mens det stadig var praktisk. Desuden var jeg fascineret af muligheden for at lære at programmere og forstå de værktøjer, vi ser dagligt.
De bedste kursus indtil videre har været Algoritmer og Datastrukturer, hvor du får forskellige problemer, du skal prøve at få computeren til at forstå, hvad du vil have den til at gøre, og hvordan det er optimalt at løse det.

Rikke

IT-Produktudvikling, 1. år

Egentlig havde jeg tænkt på at læse datalogi eller datamatiker, som var de to IT-uddannelser jeg kendte til førhen. I forbindelse med u-days stødte jeg på IT-produktudvikling, som kombinerer IT og hardware med design. Jeg har altid kunne lide at være kreativ og at skabe ting med mine hænder, så for mig er studiet den perfekte blanding af logisk tænkning og kreativitet.
IT-produktdesignprojekt på 2. semester er et stort kursus med plads til at udforske et designområde på egen hånd og i dybden. Det er både struktur og rent kaos på samme tid. Vi er funderet i IT, men design handler egentlig om at forstå menneskelige behov, og derfor synes jeg at det er sindssygt spændende.

Stinna

Datalogi, 2. år

Jeg læser datalogi, fordi jeg elsker matematik, men jeg har interesser i ting lige fra animation til dyreliv. Næsten alle brancher skal bruge en computernørd til et eller andet, og jeg synes det er fedt, at datalogi giver mig noget, jeg kan anvende over det hele. Og så synes jeg det er super sjovt at få lov til at falde lidt ned i et kaninhul og nørkle med matematik og programmering.
Det fedeste kursus for mig har uden tvivl været Beregnelighed og Logik, som er meget teoretisk og har omdrejningspunkt i hvilke problemer, datalogien og matematikken kan og ikke kan, og hvordan vi logisk kan bevise disse ting. Efterfølgende har jeg været på talentforløb i et semester hos Logik og Semantik-gruppen, hvor jeg skulle lave et stort bevis om et bestemt programmeringssprog, hvilket var et udfordrende og sjovt problem at løse.

Anders

Datalogi, 2. år

Jeg begyndte at læse Datalogi, fordi jeg altid har haft en interesse for matematik og programmering - det var det åbentlyse valg. Jeg har siden lært, at Datalogi er meget mere end bare matematik og programmering. Datalogien giver mulighed for at bygge bro mellem virkelighed og matematik, hvilket gør, at jeg kan få lov til at føle den tunge teori mellem hænderne. Det, synes jeg, er magisk.
Kurset Beregnelighed og Logik har helt klart været mit yndlingskursus. Kurset handlede om den teoretiske grænse for hvad man kan, og ikke kan, i datalogi og matematik. Det tangerede nærmest til det filosofiske, hvilket jeg synes er helt vildt spændende. Jeg har sidenhen undervist i kurset, hvilket har været super sjovt og lærerigt på mange forskellige måder.

Andreas

IT-Produktudvikling, 1. år

Jeg har altid været interesseret i teknologi, men aldrig været den skarpeste til matematik. IT-produktudvikling, giver mig muligheden for at komme ind i IT verdenen med et designudgangspunkt i stedet for et matematisk udgangspunkt.
På 2. semester havde vi et fag om vorden internettet af ting er bygget op, hvor vi skulle lave hjemmesider, der opbevarede data fra mikrocontroller, i en database. Det blev en blanding af begge de fag vi havde på det semester, hvilket var super fedt.

Johannes

IT-Produktudvikling, 3. år

Jeg syntes at IT og computere og alt det vi kan gøre med dem er enormt spændende, Jeg ville også gerne have mulighed for at udfordre mig kreativt, og jeg kan godt lide ideen om at skabe noget der direkte kan forbedre folks liv.
På 2. semester havde jeg et projekt, hvor vi skulle skabe en læringsteknologi. Det var enormt spændende og lærerigt at gennemgå hele designprocessen, med undersøgelse, idégenerering, konceptudvikling, prototyping, og evaluering med brugere.

Morten

Datalogi, 4. år

Jeg har altid været interesseret i matematiske fag, og begyndte relativt tidligt at programmere en smule. Det gjorde også at valget om at læse datalogi var ret ligetil. Det jeg godt kan lide ved datalogi er, at det giver mulighed for at bruge matematik til at løse virkelige problemer.
Det der interesserer mig mest indenfor datalogi er udvikling og anvendelse af algoritmer, altså hvordan man instruerer en computer til at løse et problem på den hurtigste og mest optimale måde. Derfor har et af mine ynglingskurser også været Algoritmer og Datastrukturer. Nu har jeg også mange lignende kurser på kandidatuddannelsen.

Mads

Datalogi, 2. år

Jeg har altid været meget interesseret i computere og matematik, og derfor var Datalogi et oplagt valg. Noget, som jeg synes er spændende ved Datalogi er, at man lærer en masse om, hvordan tingene er bygget op på et teknisk og teoretisk niveau.
Et af mine yndlingskurser har været Computerarkitektur, Netværk og Operativsystemer, hvor man lærer en masse om, hvordan en computer er opbygget, og hvordan de kommunikerer med hinanden. Det synes jeg var rigtig spændende, fordi jeg fik en teoretisk forståelse af mange af de processer og værktøjer, som jeg ellers har taget for givet.

Simon

IT-Produktudvikling, 1. år

Jeg har altid godt kunnet lide at være kreativ, men samtidigt haft en interesse for matematik. Derfor synes jeg det er super fedt at kunne kombinere de to ting når vi skal designe løsninger på virkelige problemstillinger.
De fag jeg bedst har kunnet lide indtil nu, er de fag hvor vi har arbejdet intensivt med et projekt, som vi primært har gjort i IT-produktdesign indtil videre. Jeg kan rigtig godt lide måden man lærer på i den forbindelse, da det er meget interessedrevet.